استرس يک واقعيت غیر قابل انکار در زندگی روزمره است نه ضروری است و نه امکان دارد که استرس را به طور کلی از زندگی روزانه حذف کرد بدون استرس، زندگی بدون هیجان خواهد بود . همچنین افزایش استرس تعادل بدن را به هم می زند و عملکرد مطلوب فرد دچار اختلال می شود . به همین علتمدیریت استرس تنها راه مقابله با استرس است كه اكنون مورد توجه روانشناسان است . استرس در فرد همراه با علائم روانی ، جسمی و رفتاری است .
از جمله نشانه های روانی استرس می توان به بی ميلی به معاشرت ، احساس ناراحتی ، بدخلقی ، احساس و خستگی اشاره کرد . هم چنین از جمله نشانه های جسمی استرس می توان به فشار خون بالا ، یبوست ، اختلالات گوارشی مانند زخم معده ، مشکلات قلبی اشاره کرد . و در نهایت از جمله نشانه های رفتاری استرس می توان به مصرف مواد ، الکل ، سیگار و غیبت از کار اشاره نمود .

ما را در سایت حمایت از کالای ایرانی دنبال میکنید
برچسب: نویسنده: بازدید: 164